måndag 8 mars 2010

Idrottens mest förhatliga person


Hur borde en rättfärdig människa förhålla sig till Bojan Djordjic? Frågan är värdig en stor tänkare, någon som Dostojevskij, inte en banal och fåfäng bloggare från Göteborg.

Men när han lämnar studion, när han gång på gång provocerar mig på det allra djupaste plan, då ställer han enträget frågan till mig: Hur borde en rättfärdig människa förhålla sig till Bojan Djordjic?

Nu pratar jag givetvis inte om människan Bojan Djordjic, om honom vet jag inget. Vi pratar om mediefenomenet Bojan Djordjic. Han som år efter år har vräkt ur sig oväsentligheter som "expert" i TV4. Han som har spelat dålig fotboll, kladdat på bollen, hetsat supportrar, uttalat sig medvetet "kontroversiellt" i media gång på gång.

Han upprör mig. Varför?

Hur borde en rättfärdig människa förhålla sig till Bojan Djordjic?

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=HsRxKB9o9Io

Martin sa...

Spot on, Anonym!