torsdag 27 mars 2008

Pausknappen intryckt

Sverige–Brasilien på tv, en hockeysemifinal på tv, en massa annat jox i Radiosporten.
Men jag skippade allt och naturligtvis får jag två samtal om hur det går och hur det ser ut för Sverige. Skynda skynda till tv:n och där sitter tre pompösa män och pekar och ser viktiga ut.
0–0 sa jag då, 0–1 blev det ju och stackars Rami målade tydligen en vacker tavla.
Inget ont om Rami, men vi kan väl hoppas att han fortsätter att släppa in lätta mål, åtminstone i allsvenskan efter EM.
Fick vi några svar på våra frågor då? Tydligen var Sebastian Larsson bra, men inte så bra att han petar Alexandersson när det väl gäller. Anfallet svagt (tyvärr, kommer kämpa för att få in Rosenberg i startelvan), försvaret bra (Roos och Majstro är väl inne i truppen nu?) och mitten, ja de räckte förstås inte till mot Brasilien. Att Anders Svensson var en av Mjällbys tre kandidater till matchens spelare (lyckades pricka omröstningen under de minuter jag gluttade) säger väl mer än man vill om landslaget 2008.
Och då har jag inte ens nämnt Chippendippen.

Just det, Linköping håller på att mosa Färjestad. Heja, heja!

1 kommentar:

Staffan sa...

Det korrekta smeknamnet på Majstorovic är väl ändå Majsan?

Tack för alla nya texter!