lördag 29 mars 2008

Röde Ruben går igen

Det är ju ingen hemlighet att flertalet fotbollsspelare är röda, hjältar från Paul Breitner till Ruben Svensson.
Ruben härjar ju fortfarande i IFK, som nån slags hjälpgumma (en sån klubb lär ju behöva både en och tio hjälpgummor), och han ser ut att ha uppfostrat en av Blåvitts unga talanger rätt.
Jag pratar om Pontus Wernbloom.

Killen har börjat blogga på GP, en blogg det kan bli spännande att följa, i synnerhet om han ska fortsätta att försöka hetsa upp stämningen inför varenda match. I dagens premiärtext hetsar han lite mot MFF – men träffar snarare hörnflaggan än krysset – och, mindre självklart, mot GP:
"Dessvärre känns det ju lite grann som om jag skjuter mot min egna, placerad i GP:s liberala skyttegrav. För att vinna sympatier hos er som läser tänkte jag dock ödmjukt be om att istället se mig som en infiltratör bakom fiendens linje, en fredens man som..."

Det är bara att hoppas att Pontus fortsätter i samma stil, eller vad säger ni, GP-inhoppare?

När Wernbloom nu bloggar hade det för övrigt även varit roligt om hans nästannamne Magnus Wernblom hade gjort det samma, den killen brukar säga precis vad han tycker och tänker. Dessutom är han en sann hjälte.

1 kommentar:

Staffan sa...

Det har stått "blogg ifk rör ej" uppe i listen i flera dar nu. Jag orkar inte ringa och be dom fixa det.