lördag 20 februari 2010

Koma

Det har infunnit sig lite OS-koma här.
Efter att ha sett väl mycket OS (inte alltid frivilligt) och stressat minst lika ohälsosamt mycket dök den där Jörgen Brink-väggen upp och sa hejhej nu går du in i mig. Och jag lydde.
Blev inte ens glad åt Haag, såg bara att Norge tog guld och brons och tänkte jaha, där tappade vi ännu mer på *********. Blev alltså gladare åt att Kowalzszszsyk snodde bronset där. Kan ju bara vara total Brinkväggs-syndrom.

I kväll hoppas vi på Janne Ahonen, vilket för övrigt är det enda guld Finland behöver ta i detta OS. Jag menar, en backhoppare som på fritiden vinner nordiska mästerskapen i dragracing. Och ja just det, har varit världens bäste men bara tagit OS-silver, det är ju också en anledning.

(För övrigt är det väldigt lustigt det där med Anjas popularitet efter kraschen och Kalla och Jonsson och... ja, jag tar det en annan gång, men vi kan väl säga att jag inte går hand i hand med "svenska folkets" godtycke.)

Inga kommentarer: