söndag 13 april 2008

Tjong

"Det är ju ingen bra fotbollsmatch."
Tom Prahl.

Mannen som alltid kisar har rätt, bra var det sannerligen inte. Nä, vilken jävla skitmatch.
0–0 på Vångavallen och, ja... 0–0 var ju faktiskt rättvist och speglade det som hände. Skönspel, knappast va?
Å andra sidan var jag före matchen livrädd för förlust, hade jag tvingats tippa en etta eller en tvåa hade det blivit en etta. Så på så sätt ska man väl vara glad för en pinne mot TFF. Och för starten överhuvudtaget. Som jag skrivit tidigare var jag rädd för noll poäng efter de fyra första matcherna. Nu har vi fyra kryss i stället.
Men snart måste segern komma.
Mot Gefle på onsdag.
Annars blir det en tung, tung vår.

MFF i dag då?
Ja, Safari visar åter att han är en ytter(back) att räkna med, Vinzents härligt ofta på TFF:s halva. Molins offensiva spel gillade jag, Harbuzi var bra och Robin Nilsson pigg under sin kvart. Men Jonatan, var är din form? Ola Toivonen, skadad och inte med i dag, betyder han plötsligt så mycket för oss?

Inga kommentarer: