lördag 16 augusti 2008

Är OS slut nu?

Karonen missade guldet, Ara missade guldet, Thomas Johansson, Therese Alshammar, Jessica Landström. Från en av de mer lyckosamma svenska OS-inledningarna i min livstid har spektaklet urartat till en orgie i missade guldmedaljer.

Ursäkta, alla sportälskare där ute, men jag kan faktiskt inte riktigt engagera mig i att Bolt springer snabbare än Ben Johnson, att Phelps tar fler guld än Ian Thorpe, och att Stefan Holm flyger in på en hedersam bronsplats. Jag vill ha minst EN riktigt stor hjälte.

Emma Green, hör du mig?

2 kommentarer:

Mikael K sa...

Så högt hoppar knappast Green. Snarare kan Jeng explodera och överraska.

Staffan sa...

Bra tänkt, Kosmo Michaelis. Det kanske är en mer realistisk förhoppning faktiskt. Men du förstår vad jag är ute efter - en genuin os-hjälte bara. (cykelsilver i all ära)