lördag 19 juli 2008

The game goes on

Jag håller med Martin om att man knappt orkar bry sig längre, man är fullständigt blasé, och som Tre Hörnor Straff skriver: finns egentligen allsvenskan?

Men trots att jag "blivit vuxen", slutat bry mig, blivit blasé, etc etc, så genomsyrar sporten ändå mitt liv. Den susar som ett ständigt tinnitus i bakgrunden: när jag lämnar in V75-systemet, när jag ser Gothia cup-spelarna i alla färger, former och åldrar på stan, när jag betraktar min flickväns välskulpterade axlar och armar och funderar på mina eventuella framtida barns idrottsliga förutsättningar...

Ikväll är det Blåvitt-Gefle. Det kan hända att jag inte kommer orka skriva om det efteråt, att jag kommer vara blasé, att jag "inte bryr mig längre". Isåfall vill jag bara passa på att droppa ett namn här och nu:

Robin Söder.

Inga kommentarer: