torsdag 19 juni 2008

I need a ryde or die-bitch

Efter en lysande förfest på min balkong åkte vi ut till konsthallen Röda Sten vid hamninloppet för att se matchen. Jag var på ett strålande humör, köpte genast en kyckling vindaloo, en spritser och en hink öl. Vindaloon var jättegod, men det var en ganska liten portion, så jag fick komplettera med en BLT, och den var också god.

Matchen pågick liksom i periferin, och jag funderade mer på hur roligt det skulle bli att gå ut och dansa än på vem som vann matchen. Någon gång när Zlatan drällde med bollen skrek jag "AAAAAALLLLBBBÄÄÄÄÄCCCCKKKK" rakt ut i lokalen. Någonstans kanske jag ville ha lite stryk igår, jag var liksom lite på det humöret, ni vet, man vill liksom inte skada någon, men en liten tackling bara, axel mot axel...

Men jag fick aldrig stryk, Allbäck kom så småningom in på planen, Ibrahimovic klantade sig igen och denna gång valde jag att gallskrika "MOOOOOOUUUURRRIIINNHHOO".

Det var en fin match igår, mellan två bra lag. Ryssland var klassen bättre och går välförtjänt till kvartsfinal. Idag är vi inte bittra.Vi gör våra byten i Drömelvan (emdromelvan.aftonbladet.se) och vi konstaterar att jag inte behöver byta ut Anyukov och Zhirkov, som jag hade trott. De spelade dessutom fram till var sitt mål igår.


Och om sanningen ska fram: Vem älskar inte Ryssland? Landet, människorna, kulturen, fotbollen, Hiddink. Ikväll är det Portugal-Tyskland. Jag håller en tumme för Tyskland, men tror att det kan bli svårt.

Uppdatering: Mina byten i drömelvan:

Benaglio (målvakt, Schweiz) -> Buffon (målvakt, Italien)
Chivu (back, Rumänien) -> Panucci (back, Italien)
Senderos (back, Schweiz) -> van Bronckhorst (back, Holland)
Tranquillo (mittfältare, Schweiz) -> Arda Turan (mittfältare, Turkiet)
Mutu (forward, Rumänien) -> Nihat (forward, Turkiet)

Inga kommentarer: