måndag 23 juni 2008

Summering av Sveriges insats, m m

Björn säger:
tja
Staffan säger:
hej, läget idag?
Björn säger:
trött som fasen, midnattsrunda med björnarna o sen film igår till 04.30
Staffan säger:
snyggt!
Björn säger:
sen ringer telefonen 8.30
Staffan säger:
jag saknar björnarna
Staffan säger:
var det jag som ringde?
Björn säger:
va? nä
Björn säger:
nyktert?
Staffan säger:
phew
Björn säger:
Staffan säger:
Björn säger:
rök sviten igår?
Björn säger:
Staffan säger:
jajemen
Staffan säger:
bara 8 av 9 nu
Björn säger:
hårt
Staffan säger:
men det får ytterligare en konsekvens
Björn säger:
vem hade trott på final mellan turkiet o ryssland?
Björn säger:
måste varit bra odds
Staffan säger:
jag kommer vara tvungen att spela ryssarna i semin -och losa igen
Staffan säger:
och sedan tyskarna i finalen -los igen
Staffan säger:
så tre raka los får runda av EM
Staffan säger:
ordningen återställd
Björn säger:
Staffan säger:
hade italien vunnit igår hade jag inte lagt några fler spel
Björn säger:
kul att det e så sjukt oförutsägbart ändå
Björn säger:
att spanien e i semi måste ändå vara den största skrällen...
Staffan säger:
ja, det är riktigt sick
Staffan säger:
visst, de var helt utspelade i nittio minuter igår, men ändå inte helt orättvist
Björn säger:
Staffan säger:
Björn säger:
mmm du måste vart nykter
Staffan säger:
experterna håller inte riktigt med mig om den analysen...
Staffan säger:
kan det förklaras av mina två glas vin?
Staffan säger:
jag satt och var helt stensäker på att mitt spel kunde sitta
Björn säger:
skulle säga det, jag kollade lyckligtvis int så mkt
Staffan säger:
satt verkligen och mös
Björn säger:
Staffan säger:
funderade på att lägga in mer i paus på italien
Staffan säger:
eftersom de i mina (fulla) ögon var helt överlägsna
Björn säger:
fett att ryssarna tyckte sverige var tuffare än holland
Staffan säger:
ja, den är sick
Björn säger:
men holländarnas långsamma spel påminde mkt om sveriges
Björn säger:
men de är kanske (!) aningen vassare på några positioner
Staffan säger:
jo
Björn säger:
men vi är nog kvar där kring 7-10 i europa o 12-16 i världen
Björn säger:
ändå
Staffan säger:
ja, allt är ju som vanligt
Staffan säger:
turneringen var ju inte så dramatisk för svensk del
Staffan säger:
jag trodde vi skulle ta totalt ett poäng - vi tog tre
Staffan säger:
grekland var sämre än väntat
Björn säger:
mmm som när man lirar en 180 manna .... man kan skrälla var femtionde år
Staffan säger:
helt exakt huvudet på spiken på pricken samma sak
Björn säger:
får vi en semi till i em el vm under min livstid så e jag sjukt nöjd

1 kommentar:

Mikael K sa...

Fint med "phew". Synd på sviten. Spanjorerna har nog inte en chans, så som ryssarna vuxit. Turkarna kommer att bjuda på ångbad och tredjemålvakten avgör säkert i förlängningen.