söndag 1 juni 2008

Öppet brev till läsekretsen

Hej Micke, minns du hur det gick i träningslandskamperna inför VM 1994? Jag hittar inget hur jag än googlar.


Martin går in och svarar Staffan:

Tack för den då!
Och Googla? Pah! Eller, ja... förutom Rumänien-matchen fick jag kolla på www.bolletinen.se.

20/4: Wales, borta, 2–0. Det var här "När vi gräver guld..."-videon spelades in.
5/5: Nigeria, Råsunda, 3–1.
26/5: Danmark, Köpenhamn, 0–1.
5/6: Norge, Råsunda, 2–0.
12/6: Rumänien i Mission Viejo, Kalifornien, 1–1.
Det var i anslutning till den här matchen Janne Eriksson fick slänga in handduken och Teddy fick flyga från Frölunda till USA.

Vad man ska få ut av det vet jag dock inte. Det överlåter jag till Staffan.

1 kommentar:

Staffan sa...

Inte alldeles lättolkat. Jag fick för mig att det hade gått dåligt, eftersom de var nederlagstippade innan turneringen. Nu vet jag varken ut eller in.

Så vi byter spår: kommer vi få en lika klockren fotbollshit i år som -94?

Mitt förslag är att Tomas Andersson Wij slänger ihop något.