torsdag 19 juni 2008

Jawohl!

Nu har EM börjat. Och de vittröjade visade direkt hur det ska se ut. Åtminstone under första halvlek, det där med att spela på resultat och låta sig pressas långt ner i banan är inget tyskarna bör syssla med.

Var Ballacks knuff en frispark?
Ja.
Var det värre än alla de tusen tröj- och armdragningar vi ser vid varje hörna och inläggsfrispark?
Nej.

Självklart hade jag surat om portugiserna fått ett sånt mål, men nu känns det helt rätt. I valet mellan en Ballack och en Ronaldo tar jag Ballack alla dar i veckan.

Nu ser jag fram emot den stora kampen Tyskland–Kroatien, ojojoj vilken fight det kan bli!
Och skulle det bli Tyskland–Turkiet skulle det vara rätt mäktigt det med, då skulle man vilja vara i Kreutzberg för en kväll.

(Att byta spelare i drömelvan är fegt. Är speciellt nöjd över att jag hade kvar Klose och Nuno Gomes i mitt anfall.)

Inga kommentarer: